Reklama zewnętrzna umożliwia stworzenie przekazu, który błyskawicznie dociera do dużej grupy odbiorców, a przy tym skutecznie absorbuje ich uwagę. Zdaniem psychologów, reklama outdoorowa zapada w naszą pamięć nawet wówczas, gdy nie koncentrujemy się świadomie na jej przekazie. Być może dlatego outdoor należy do najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów rynku mediowego i jest tak chętnie wybierany przez naszych Klientów.
Reklama zewnętrzna może pełnić funkcję czysto informacyjną (np. wskazywać na lokalizację firmy) lub wpływać na decyzje i zachowania konsumentów (pełni wówczas funkcję informacyjno-perswazyjną). Świetnie nadaje się do budowy wizerunku firmy oraz informowania o wprowadzanych na rynek nowych produktach. Jednak – o czym doskonale wiedzą specjaliści od reklamy – jej podstawowym i najważniejszym zadaniem jest wyeksponowanie nazwy danej marki oraz utrwalenie jej w świadomości jak największej liczby odbiorców.