W obecnych czasach opakowanie nie tylko chroni produkt przed zniszczeniem, lecz również zachęca klientów do kupna produktu. Jest więc ważnym elementem strategii sprzedażowej, narzędziem kształtującym zachowania konsumentów. To zaś sprawia, że musi się wyróżniać przyciągającym wzrok wzornictwem i starannym, a jednocześnie estetycznym wykonaniem.
Zdaniem specjalistów od marketingu te dwa czynniki mają kluczowe znaczenie zwłaszcza w przypadku produktów samodzielnie wybieranych przez klienta. Badania wykazały, że ponad 60% decyzji zakupowych jest podejmowanych pod wpływem impulsu. W takiej sytuacji trudno nie docenić roli opakowań – muszą one przykuć uwagę klienta w czasie krótszym niż 1 sekunda i zachęcić go, by włożył produkt do koszyka.
Nowoczesne opakowania:
– muszą być trwałe i odporne na zniszczenie, tak aby ich zawartość nie została uszkodzona,
– powinny się wyróżniać się ciekawym designem, ułatwiającym zidentyfikowanie towaru i odnalezienie go wśród wielu setek innych produktów,
– powinny również pełnić funkcję marketingową: oddziaływać na wyobraźnię konsumentów, budzić pozytywne skojarzenia i ułatwiać zapamiętanie marki.
Warto również przypomnieć, że wszystkie opakowania muszą zawierać obowiązkowe dane wymagane przy sprzedaży konkretnego produktu (np. informacje dotyczące gatunku, przechowywania, daty przydatności do spożycia itp.). Dlatego integralną część opakowań stanowią etykiety, banderole oraz metki.
W Oficynie Wydawniczej Tercja mogą Państwo zamówić:
– pudełka
– opakowania zbiorcze
– banderole
– etykiety
– metki
– blistry (opakowania z przezroczystej folii termoformowalnej metodą próżniową).